סניף ראשי: דרך מנחם בגין 92, תל אביב | מעבדה: המסגר 70, תל אביב

סניף ראשי ומעבדה: דרך מנחם בגין 92, תל אביב

סניף ראשי: מנחם בגין 92, ת"א
מעבדה: המסגר 70, ת"א

איך להימנע מתאונות מיותרות בקורקינט חשמלי

קורקינט הוא אחד מכלי התחבורה היעילים והנוחים ביותר ומכאן בעשור האחרון נעשה בו שימוש רב. מאמר זה הכולל את כללי המפתח החשובים ביותר לרוכבי הקורקינט, מיועד לכם המעוניינים להגיע ליעד שלכם בבטחה. קריאה נעימה. 

שומרים על הכללים ולא נהרגים

בינואר 2022 ועדת הכלכלה בישראל הרחיבה את סמכויות הפקחים העירוניים וזאת משום העלייה בתאונות הדרכים בהם היו מעורבים כלי תחבורה דו גלגליים. הרחבה זו של סמכויות באה בכדי לגרום להגברת הבטיחות בדרכים ומניעת תאונות מיותרות בעת רכיבה על קורקינטים חשמליים. בכדי להימנע מקנסות ומצבים מסכני חיים חשוב לדעת את הדברים הבאים וזאת טרם אתם עולים על קורקינט חשמלי :

  • גיל מינימלי – תוכלו לרכב על קורקינט רק מגיל 16 וזאת לאחר מבחן תיאוריה או הכשרה מיוחדת.
  • שומרים על מגבלת המהירות – המהירות המקסימלית לנהיגה על הקורקינט נכון לשנת 2022 היא 25 קמ"ש. ההספק המקסימלי המותר הינו עד 250W.
  • משקל תקין – המשקל של הקורקינט לא יעלה על 30 קילוגרם.
  • איסור הרכבה – אסור בשום פנים ואופן להרכיב אדם נוסף על הקורקינט.
  • איסור רכיבה – קיים איסור רכיבה על מדרכות.
קורקינט חשמלי

בוחרים קורקינט תקני ומותאם

חשוב לדעת שבהתאם לחוק  בישראל משקלו המקסימלי של קורקינט חשמלי לא יעלה על שלושים קילוגרמים. כמו כן, יש לבחור קורקינט המותאם לנתוני שלכם (משקל, גובה וכו'). נכון להיום יש קורקינטים ייעודיים לנשים, כאלו המותאמים לילדים, קורקינטים מתקפלים אשר אידיאליים לאנשים שמעוניינים לשלב נסיעה ברכבת ונסיעה לעבודה (או כל יעד אחר), עם קורקינט. חשוב מאוד לוודא שאותו כלי תחבורתי בו אתם בוחרים אכן נוח לכם ומתאים לכם. שכן, אי נוחות בעת רכיבה על הכביש יכולה להוביל לאי מיקוד וחוסר שליטה על הכלי התחבורתי, ובמקרים מסוימים אף לאובדן שליטה על הקורקינט ותאונות.

לא מוותרים על אמצעי מיגון

חשוב להקפיד ולהשתמש בציוד בטיחות בעת רכיבה על אותו קורקינט חשמלי מומלץ וזאת על מנת להבטיח לעצמכם ויקירכם הגעה בטוחה לאותו יעד אליו החלטתם לנסוע ומניעת מפח נפש כתוצאה מקנס על ידי פקח. ציוד הבטיחות אותו יש לרכוש טרם קניית קורקינט חשמלי הוא קסדה בה תשתמשו בעת הרכיבה. כמו כן, חשוב להשתמש באפוד, סטיק לייט או כל סימן זוהר אשר יבליט אתכם בעת הרכיבה. גם אותה קסדה לקורקינט חשמלי צריכה לכלול מחזיר אור וכמובן שמותאמת למידת הראש שלכם.

קורקינט חשמלי בטיחותי

אביזרים לקורקינט חשמלי - אביזרי בטיחות הם בגדר חובה

טרם קניית קורקינטים חשמליים יש לוודא שבכל קורקינט יהיו מותקנים האביזרים הבאים :

  • פנס קדמי – חשוב להקפיד שהתאורה בפנס הקדמי תהיה בגוון לבן.
  • פנס אחורי – כאן התאורה צריכה להיות בצבע אדום.
  • מחזירי אור – מחזיר אור צהוב על הדוושות ומחזיר אור נוסף בחלק האחורי של הקורקינט.

לסיכום, בכדי להבטיח לכם ולסובבים אתכם נסיעה בטוחה על קורקינט חשמלי בטיחותי חשוב להקפיד על כל הכללים והחוקים ולבחור בקורקינט תקני המותאם לכם בכל הקשור אל יכולת העמסה, תאורה, בולמי זעזועים, צמיגים איכותיים ומשקל ומידות גופכם. נסיעה נעימה ובטוחה.