סניף ראשי: דרך מנחם בגין 92, תל אביב | מעבדה: המסגר 70, תל אביב

סניף ראשי ומעבדה: דרך מנחם בגין 92, תל אביב

סניף ראשי: מנחם בגין 92, ת"א
מעבדה: המסגר 70, ת"א

כיצד לנהוג בקורקינט חשמלי ולשמור על המרחב הציבורי?

הקורקינטים נכנסו בסערה לשימוש היומיומי של כלל האוכלוסייה ללא הבדל דת, מין אזור מגורים ועוד. מעבר לרכישה העצמאית אותה מבצעים רבים, ישנן את החברות שמציעות שימוש בקורקינט על בסיס שעתי כך שהכלים הללו מתגלגלים סביבנו ללא הרף. אין ספק כי מעבר לנוחות ולעקיפה החד משמעית לצד הקיצור בזמנים, מהווים הקורקינטים סכנה ממשית ובעיקר משום הקלות בה נוהגים בכלים אלו על מדרכות, חונים אותם במקומות המיועדים להולכי רגל ועוד. מאמר זה נכתב על מנת להעניק לכם נקודות חשובות שיאפשרו לכם גם ליהנות מהרכיבה על הקורקינט, אך גם יאפשרו לכם לשמור על המרחב הציבורי.

כך תנהגו בקורקינט

קורקינט חשמלי מאפשר לכם להגיע ממקום למקום במהירות ומבלי להמתין בפקקים אך הוא גם מהווה סכנה לעצמכם ולסביבה. כדי לשמור על עצמכם ועל הסביבה בה אתם חיים, הרשו לנו להעניק לכם מספר טיפים :

  • קסדה – הדבר הראשון הוא לחבוש קסדה שתשמור על הראש במקרה בו אתם נופלים ו/או מעורבים בתאונת דרכים.
  • אל תיסעו במהירות כאשר אתם עוברים באזורים בהם בתי ספר ו/או גני ילדים – הגעתם לאזור בו יוצאים ילדים רבים, האטו ואפילו רדו מהקורקינט והמשיכו איתו ברגל עד שתעברו את האזור בו מסתובבים הרבה ילדים שיכולים ברגע לקפוץ מתחת לגלגלים של הקורקינט  (בקורקינט חשמלי מדגם APOLLO קיימת אופציה להפעלת טייס אוטומטי של הליכה כך שהקורקינט נוסע במהירות קבועה של הליכה כך שאין צורך להפעיל כח בהובלה שלו בעת הליכה ברגל) .
  • קורקינט חשמלי מומלץ לשימוש עבור מי שמחזיק ברישיון נהיגה ועל כן אם אין לכם רישיון, אל תתפתו לרכוב על הקורקינט, על אף היתרונות הברורים שהוא מציע לכם.
  • אל תרכבו על המדרכה – מעבר לעובדה שכל קורקינט חייב לרכוב מבחינת החוק על הכביש, אל תרשו לעצמכם לרכוב על המדרכה גם לא רק לרגע או רק מקטע אחד קטן. זכרו כי אתם תמיד יכולים לפגוש ילדים או מבוגרים ולפגוע בהם.

קורקינט חשמלי בטיחותי מאוד אך זאת בתנאי שאתם נוהגים בו כראוי ובהתאמה מושלמת לחוק ולהמלצות הבטיחותיות.

קורקינט חשמלי

קורקינטים חשמליים מחנים במקום ייעודי

עיריות רבות מקצות אזורים יעודיים לקורקינטים בהם כדאי להניח אותם לאחר שסיימתם לרכוב עליהם. היה ולא מצאתם שטח ייעודי, מצאו את האזור בו אתם לא מפריעים לעוברים ושבים. משום שאת הקורקינט אתם מחנים / מותירים על המדרכה, חשוב מאוד להקפיד על כללי זהירות ולא להניח אותם כך שהם מפריעים לעוברים ושבים ולקחת בחשבון את האימהות שעוברות עם עגלות, את הנכים עם כיסאות הגלגלים ובכלל, לעולם אל תזרקו או תקשרו את הקורקינט לעמוד הראשון שאתם רואים פנוי. אם לא מתאים לקשור אותו אז לכו כמה צעדים ברגל ואל תגרמו לנכים ו/או לעוברי אורח לחפש את המקום בו הם יוכלו לעבור.

לסיכום

כדי לשמור על עצמכם ועל המרחב הציבורי, הקפידו על כללים בסיסיים שיאפשרו לכם ולחברה להתנהל כראוי מבלי לחוש תחושות זעם מיותרות שיכולות היו להיחסך עם מעט מחשבה מקדימה.